ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Τα Γραφεία Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. και Π.Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης και το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Νεάπολης ? Συκεών, συνδιοργανώνουν σεμινάριο «Ψηφιακής Αφήγησης» με τίτλο:

«Μια ιστορία για το Περιβάλλον»

και σας προσκαλούν να δηλώσετε συμμετοχή.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η ένταξη της μεθόδου της ψηφιακής αφήγησης στην υλοποίηση προγραμμάτων Π.Ε. ως εναλλακτικού τρόπου παρουσίασης των παραδοτέων των Περιβαλλοντικών ομάδων ή οποιασδήποτε παρουσίασης και προβολής των Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων. Το σεμινάριο θα γίνει Σάββατο στις 11 Φεβρουαρίου 2017, ώρα 9:30-15:00 στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Νεάπολης, οδός Αμασείας 21 Νεάπολη Θεσσαλονίκης, 56728.

Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν στο σεμινάριο θα πρέπει να διαθέτουν laptop και εγκατεστημένο το ελεύθερο λογισμικό Photo Story3. Περισσότερες πληροφορίες για τη μέθοδο της ψηφιακής αφήγησης περιέχονται στο συνημμένο αρχείο. Βοήθεια για την εγκατάσταση του Photo Story3 στο ΚΕΠΛΗΝΕΤ Δ. Θεσσαλονίκης, 2310587019.

Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν το σεμινάριο παρακαλούνται να κάνουν αίτηση στο σύνδεσμο http://dide-v.thess.sch.gr/plinet/story-telling/ από 14/12/2016 έως 06/02/2017. Το σεμινάριο θα υλοποιηθεί για εικοσιπέντε (25) εκπαιδευτικούς, με προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στα προγράμματα Π.Ε.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

«Μία ιστορία για το περιβάλλον?»

Τι είναι η ψηφιακή αφήγηση:

Ας θυμηθούμε πρώτα, τι είναι αφήγηση. Τι άλλο από μια αρχαία συνήθεια που βοηθά τους ανθρώπους να εκφραστούν μέσα από προσωπικές ιστορίες ή μύθους.

Η ψηφιακή αφήγηση με τη σειρά της, δεν είναι μια νέα ιδέα. Είναι ένα κίνημα που ξεκίνησε στις αρχές του 1990 από έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό το Center for Digital Storytelling στο Berkley της Καλιφόρνια, με προσανατολισμό θεραπευτικό, και σκοπό τη στήριξη και την προσωπική ανάπτυξη ανθρώπων. Από τότε μέχρι σήμερα, έχει εφαρμογή σε πολλά πεδία (νεοφυείς επιχειρήσεις, βιβλιοθήκες, σχολεία, κοινωνικές υπηρεσίες, μουσεία) ως ένα ισχυρό εργαλείο έκφρασης και αναστοχασμού.

Σκοπός της είναι ο εκδημοκρατισμός του περιεχομένου της πληροφορίας που παράγεται,  δίνοντας φωνή σε όλους τους ανθρώπους. Είναι μια μορφή έκφρασης, μια πρακτική, μια μέθοδος. Ο καθένας μας έχει μια ιστορία να πει. Όλοι έχουμε την ανάγκη να ακουστούμε καθώς βλέπουμε, ακούμε και αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο με διαφορετικούς τρόπους. Το να βρούμε κάποιον να μας ακούσει είναι δύσκολο. Το να μοιραστούμε όμως τις ιστορίες μας με τη βοήθεια της τεχνολογίας μπορεί να κάνει το άκουσμα δυνατό και να οδηγήσει σε θετικές αλλαγές. Αυτό το μοίρασμα ιδεών, συναισθημάτων και εμπειριών έχει στόχο την αντανάκλαση, την ευαισθητοποίηση, το μοίρασμα, την εσωτερική μας ωρίμανση.

Υπάρχουν πολλοί ορισμοί αλλά σε γενικές γραμμές η ψηφιακή αφήγηση, αφορά την ιδέα του να συνδυάσουμε την τέχνη της αφήγησης με ένα πλήθος ψηφιακών μέσων. Όπως και με την παραδοσιακή τέχνη της αφήγησης, η ψηφιακή, περιστρέφεται γύρω από ένα θέμα και συχνά περιέχει μια συγκεκριμένη οπτική, προσπαθώντας να περάσει ένα μήνυμα.

Τα τελευταία χρόνια, θεωρείται μια ισχυρή εκπαιδευτική μέθοδος, ένα νόμισμα με δύο όψεις στα χέρια δασκάλων και μαθητών.

Περισσότερα για την ψηφιακή αφήγηση: http://www.libver.gr/%CF%84%CE%B9-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%86%CE%AE%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7/

 

Περιεχόμενο σεμιναρίου:

Πώς δομείται μια ιστορία ψηφιακή;

Τι θεματολογία περιλαμβάνουν αυτές οι ιστορίες;

Πόση διάρκεια έχουν;

Ποιά ψηφιακά μέσα χρειάζονται;

Τι κάνει μια ιστορία, καλή ψηφιακή ιστορία;

Πώς λειτουργεί στα χέρια μαθητών και εκπαιδευτικών;

Αυτά θα συζητήσουμε στο εργαστήριο για την ψηφιακή αφήγηση και θα δημιουργήσουμε σε ομάδες τη δική μας ψηφιακή σύντομη ιστορία.

 

Προϋποθέσεις συμμετοχής:

  • Καλή γνώση υπολογιστή
  • Διάθεση laptop (φορτισμένο και ύπαρξη πολύπριζου για κάθε περίπτωση)
  • Απλό σετ ακουστικών με μικρόφωνο (headset)
  • Συμμετοχή στα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης τη σχολική χρονιά 2016-17
  • Προεγκατάσταση του Photo Story 3 (Microsoft) από τον παρακάτω σύνδεσμο: https://www.microsoft.com/el-GR/download/details.aspx?id=11132
  • Στους συμμετέχοντες θα σταλεί υλικό και περαιτέρω οδηγίες στα προσωπικά τους e-mail πριν τη συνάντηση

Πρόγραμμα σεμιναρίου:

  • 30-9.45 Προσέλευση-εγγραφές (Δημοτική Βιβλιοθήκη Νεάπολης)
  • 45-10.00 Χαιρετισμός από τις υπευθύνους ΠΕ και ΚΕΠΛΗΝΕΤ
  • 00-10.15 Τι είναι ψηφιακή αφήγηση και παραδείγματα
  • 15-11.15 Παρουσίαση του photo story 3
  • 15-11.45 Διάλειμμα
  • 45 Χωρισμός σε ομάδες, οδηγίες
  • 00-14.30 Εργασία σε ομάδες, δημιουργία ιστορίας, ηχογραφήσεις και σύνθεση
  • 30 – Παρουσιάσεις ιστοριών των ομάδων, κλείσιμο

Η εισηγήτρια

Χριστοφίλη Τσιάμη,

εκπαιδευτικός ΠΕ19, 5ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

ιασον2

Το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης Δ.Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης αξιοποιώντας το θέατρο ως εργαλείο για την Π.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς που υλοποιούν προγράμματα Γεωμυθολογικού και Γεωπεριβαλλοντικού περιεχομένου, να παρακολουθήσουν το Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016 ώρα 18.00 την παράσταση με τίτλο:

«Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας»

στο Θέατρο Εγνατία, δωρεάν.

Πρόκειται για το συναρπαστικότερο ταξίδι της ελληνικής μυθολογίας, την Αργοναυτική Εκστρατεία που από το Πήλιο ως την Κολχίδα συνδέει τον αρχαίο μυθικό ήρωα Ιάσονα και τους ναύτες του με το χρυσόμαλλο δέρας.

Πολλοί οι συμβολισμοί για τη βασιλική δύναμη, τη συγχώρεση του Θεού, το γεωλογικό πλάνο της Κολχίδας, τα κοιτάσματα χρυσού στις πετρώδεις περιοχές και στις κοίτες των ποταμών αλλά και την προβολή της τέχνης της αργυροχρυσοχοΐας.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να παρακολουθήσουν την παράσταση μπορούν να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στο Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο τηλέφωνο 2310587545.

Η παράσταση παιζόταν στην Αθήνα στο Θέατρο Badminton.

Περίπλους στο Δέλτα Αξιού

Το Γραφείο Περιβαλλοντικής Αγωγής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Αξιού και το Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού Λουδία Αλιάκμονα διοργανώνει ?περίπλου? στο Δέλτα Αξιού με σκοπό τη γνωριμία της περιοχής μέσα από τη θάλασσα στις 2 Απριλίου 2016.

Η παρατήρηση της τοπικής ορνιθοπανίδας, οι μυδοκαλλιέργιες και η οπτική της Θεσσαλονίκης από την παράμετρο του Δέλτα θα αποτελέσουν παράλληλες δράσεις με οδηγό-ξεναγό τη βιολόγο Εύα Κατράνα μέλος του Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού Λουδία Αλιάκμονα.

Ο περίπλους θα γίνει με καΐκι μυδοκαλλιεργητή γι? αυτό και ο αριθμός των συμμετεχόντων θα είναι περιορισμένος.

Η συνάντηση των εκπαιδευτικών που θα παρακολουθήσει τη δράση θα γίνει στις 9.30 το πρωί στο Γυμνάσιο Αξιού (Κύμινα) και ακολούθως θα μετακινηθούμε στην περιοχή του Δέλτα.

Δηλώσεις συμμετοχής στο Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 2310587545.

Η δράση είναι δωρεάν.

Μετά το πέρας της δράσης θα ακολουθήσει προαιρετικό γεύμα σε ταβέρνα της περιοχής.

 

Οι Υποτροφίες της HELMEPA για το 2016-2017

 

Η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος ? HELMEPA,τιμώντας τους αείμνηστους Γιώργο Π. Λιβανό, Ιδρυτή της, Καπετάν Βασίλη Κ. Κωνσταντακόπουλο, Επίτιμο Πρόεδρο της, και Σταύρο Νταϊφά, Ιδρυτικό της Μέλος, προκηρύσσει 3 Υποτροφίες, ύψους ?15.000 η κάθε μία, για μεταπτυχιακές σπουδές (επιπέδου Master?s), μονοετούς διάρκειας, για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017, εκτός Ελλάδας, σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στους ακόλουθους κλάδους:

  • Ναυτιλιακές σπουδές, στη μνήμη του Γιώργου Π. Λιβανού. Προτεραιότητα θα δοθεί σε νέους/νέες, τέκνα Ελλήνων ναυτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις της Υποτροφίας.

 

  • Περιβαλλοντικές επιστήμες, στη μνήμη του Καπετάν Βασίλη Κ. Κωνσταντακόπουλου. Προτεραιότητα θα δοθεί σε νέους/νέες, που έχουν υπάρξει μέλη των περιβαλλοντικών προγραμμάτων «Παιδική HELMEPA» και «Ναυτίλοι» και πληρούν τις προϋποθέσεις της Υποτροφίας.

 

  • Ναυπηγική-Θαλάσσια Μηχανική και Τεχνολογία, στη μνήμη του Σταύρου Νταϊφά. Η Υποτροφία είναι ευγενική χορηγία της κόρης του, κας Ειρήνης Νταϊφά, Ειδικής Γραμματέως του Διοικητικού Συμβουλίου της HELMEPA.

Δεκτοί ως υποψήφιοι είναι νέοι/ες μέχρι 27 ετών, οι οποίοι δεν λαμβάνουν υποτροφία από άλλη πηγή, είναι κάτοχοι πτυχίου Ελληνικού Α.Ε.Ι. με βαθμό τουλάχιστον «Λίαν Καλώς» (7,5) δεόντως επικυρωμένο, ενώ λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος απόκτησης του πτυχίου.

Άλλες απαραίτητες προϋποθέσεις για την υποβολή αίτησης είναι η προσκόμιση:

  • βεβαίωσης αποδοχής από το ξένο Πανεπιστήμιο,
  • πτυχίου ξένης γλώσσας ανάλογα με τη χώρα επιλογής για την πραγματοποίηση των σπουδών και συγκεκριμένα:

Αγγλικά:                      Proficiency of Cambridge ή TOEFL ή IELTS

Γαλλικά:                      Superieur III ή Sorbonne II

Γερμανικά:                 Mittelstufe III

Ιταλικά/ Ισπανικά:      Superiore

  • συστατικών επιστολών δύο Καθηγητών του Α.Ε.Ι. από το οποίο ο/η υποψήφιος/α αποφοίτησε,
  • αντιγράφου εκκαθαριστικού σημειώματος οικ. έτους 2015, και
  • για τους άρρενες υποψηφίους, του πιστοποιητικού εκπλήρωσης των στρατιωτικών υποχρεώσεων ή αναβολής της στρατολογίας λόγω σπουδών.

Η αίτηση και τα απαραίτητα δικαιολογητικά πρέπει να αποσταλούν μέχρι την
10 Ιουνίου 2016 στην Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος ? HELMEPA, Περγάμου 5, Ν. Σμύρνη 17121 (τηλ. 210 9343088) με την ένδειξη της συγκεκριμένης Υποτροφίας για την οποία υποβάλλονται.

 

 

 

Πανελλαδικός Μαθητικός διαγωνισμός για τα δάση και τη δασοπονία

Σε απάντηση του υπ? αρ. πρωτ. 19246/Δ2/05-2-2016 εισερχομένου εγγράφου, σας ενημερώνουμε ότι εγκρίνουμε την υλοποίηση του ελληνικού σταδίου του μαθητικού διαγωνισμού για τα δάση και τη δασοπονία στην Ευρώπη, «Young People in European Forests», που προτίθεται να διοργανώσει ο Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας, σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης, Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το ελληνικό στάδιο θα πραγματοποιηθεί, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το Σάββατο 23 Απριλίου 2016.
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές Β?/θμιας Εκπ/σης και πρόκειται για διαγωνισμό γνώσεων στο αντικείμενο της δασοπονίας και σε καθορισμένη ύλη για τα Δάση και τη Δασοπονία στην Ευρώπη. Περιλαμβάνει δύο στάδια, το ευρωπαϊκό και το εθνικό. Η νικήτρια ομάδα του εθνικού σταδίου θα συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό στάδιο.
Στόχοι του διαγωνισμού είναι η προώθηση γνώσεων στο αντικείμενο της δασοπονίας, η εξοικείωση των μαθητών με τις έννοιες της δασοπονίας, η ευαισθητοποίηση των μαθητών στην προστασία των δασών, η κατανόηση της αξίας των δασικών οικοσυστημάτων στις διάφορες χώρες, η συνειδητοποίηση του καθοριστικού ρόλου του ανθρώπου στην ανάπτυξη, ανάδειξη και προστασία των δασών και η βελτίωση και αύξηση της κινητικότητας των μαθητών.

39743 – 100 ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΑΡΝΗΘΑΣ_signed

 

Πρόσκληση σε επιμορφωτικό σεμινάριο

Πρόσκληση σε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα ?Σήμα Αειφόρου Σχολείου και Δείκτες Αειφόρου Σχολείου? στο Κέντρο Επιστημών και Διάδοσης της Τεχνολογίας NOESIS

 

Το Τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπ/σης της Δ/νσης Δ.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Τμήμα Π. Ε. της Δ/νσης Π.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης, τα αντίστοιχα Τμήματα Π.Ε. της Ανατολικής Θεσσαλονίκης, την Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Aειφόρουμ και το Κέντρο Επιστημών και Διάδοσης Τεχνολογίας (NOESIS), διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα:

 

«Σήμα και Δείκτες Αειφόρου Σχολείου»

(εγκεκριμένο από το ΥΠ.Ε.Θ 193616/Δ2/30-11-2015)

 

την Παρασκευή 18.3.2016 και ώρες 18.00-20.30΄στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΕΣΙΣ.

Το «Σήμα Αειφόρου Σχολείου» είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας έρευνας και Θρησκευμάτων (σχετικό έγγραφο 193616/Δ2/30-11-2015) και τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UΝΕSCO (σχετικό έγγραφο αρ.πρωτ.5121/100.5/ΑΣ 1244/12-10-2015).

Σκοπός του σεμιναρίου, που διοργανώνεται είναι η υποστήριξη των εκπαιδευτικών που ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν συνεργατικά προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με στόχο ένα Αειφόρο Σχολείο, ένα σχολείο που ενσωματώνει τις ιδέες και τις αξίες της αειφορίας σε κάθε πλευρά της ζωής του, δηλαδή στη διοίκηση, στη μαθησιακή διαδικασία, στη διαχείριση των κτιρίων, στις μετακινήσεις από και προς το σχολείο, στις σχέσεις του σχολείου με τη σχολική και την ευρύτερη τοπική κοινότητα.

Επειδή η υλοποίηση ενός προγράμματος Αειφόρου Σχολείου απαιτεί την εμπλοκή του συνόλου της σχολικής κοινότητας, προτεραιότητα στην επιλογή θα δοθεί σε αιτήσεις εκπαιδευτικών από την ίδια σχολική μονάδα, καθώς στόχος είναι να δημιουργηθούν ομάδες εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

18.00 – 18.10: Προσέλευση- Εγγραφές:

18.10-18.20 : Έναρξη-χαιρετισμοί Yπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

18.20 -18.40: Ν. Τριανταφυλλίδου 4ο Γυμνάσιο Πολίχνης «Αιεφόρο Σχολείο-ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»

18.40-19.00: Χ. Καγιάνης, Δημ. Σχολείο Νεοχωρούδας «Κτίζοντας ένα Αειφόρο Σχολείο»

18.00-19.10: Διάλειμμα

19.10-20.00: «Σήμα και Δείκτες Αειφόρου Σχολείου», Δρ. Δημήτριος Καλαϊτζίδης, Πρόεδρος Αειφόρουμ, Διευθυντής Ραλλείου ΓΕ.Λ. Θηλέων Πειραιά

20.00 – 20.25: Ολομέλεια, Συζήτηση, αξιολόγηση, διατύπωση συμπερασμάτων

20.25-20.30: Παραλαβή βεβαιώσεων